Ingen rolig natt. 4,5 timmars sömn är väl knappast det man önskar sig. 
Gick inte att somna om så istället för att gå upp och kolla på tv som jag brukar så körde jag en mindfulness-övning, kroppsscanning. Blev rätt mycket lugnare även om jag inte somnade efteråt. 
Klumpen i magen är tillbaks. Får tvinga mig själv att äta. Tänker att det kan bero på att semestern börjar på måndag och när jag kommer tillbaks efter fyra veckor så kommer jag tillbaks till en helt ny tjänst och nya arbetsuppgifter. Det är dessa arbetsuppgifter som jag ska försöka lära mig den här veckan. 
Har iofs en helt annan inställning nuförtiden (det ordnar sig alltid!) än vad jag hade för 10 år sen (hur ska jag fixa detta?! Omöjligt!) men den där rösten som talar om för mig att jag kommer att misslyckas är ju ständigt närvarande...
Jag vet ju att jag är bra på detta då jag annars aldrig hade blivit tillfrågad!! Så att känna så här inför detta känns ju bara löjligt (logiskt tänkande) fast känslorna i mig stormar. 
Tror verkligen jag behöver semester nu! 



Kommentera

Publiceras ej