Känner ett lugn inombords.
Tänker att det kanske hänger ihop med att de allra största och värsta trollen har nu kommit ut!? 
Det känns väldigt lustigt med den här totala vändning från hur jag mådde i torsdags! 
Nu kan jag konstatera att detta har hänt mig. Och det är inte mitt fel! Jag känner inte mycket skam längre när jag skriver om det. I den här stunden känner jag ingen skam alls. 
Nu är jag fullt medveten om att det troligen kommer hända igen, att skammen väller in över mig. Men kan jag då bara minnas hur jag mår just nu så vet jag ju att det finns en ljusning! Även om jag går tillbaks i tiden och bara är 7 år igen så har jag ju nån kontakt med den vuxna person jag är idag. Har ju en vuxen persons logiska tankar men skammen är ju aldrig logisk. 

Den här känslan av att det faktiskt inte är mitt fel är relativt ny. Har alltid haft en tanke gnagande att nåt har jag säkert gjort som lockade honom till att göra det han gjorde...

Den här känslan ligger troligen till grund för att det gick riktigt bra på sånglektionen igår! Har en lektion till idag så nu hoppas jag att känslan hänger kvar och att jag kan fortsätta på samma spår som igår! 

Kommentera

Publiceras ej