Vad är det som händer med mina känslor och förnimmelser i kroppen? T.o.m träningsvärken känns annorlunda! Inte annorlunda på nåt negativt sätt men ändå annorlunda. Vet inte hur jag ska beskriva det...

Det här med att sätta ord på hur det känns, att beskriva en känsla, är bara så himla svårt! Men får mycket träning på det nuförtiden. Ofta så blir jag tyst istället för att säga "jag vet inte", även om jag har blivit mycket bättre på att säga "jag vet inte". Det tar väldigt mycket emot att säga "jag vet inte" när jag ska beskriva om nånting känns bättre eller sämre. Borde ju faktiskt kunna avgöra det eller hur?! Skammen över att jag som har det yrket jag har inte kan säga hur det känns i min kropp är bara så stor!! Och skammen över att jag faktiskt inte har haft en så bra hållning som jag har trott (även om sjukgymnasten säger att den absolut inte varit dålig, tvärtom) är om möjligt ännu större!
Jag skäms helt enkelt som utbildad sjukgymnast!! 😔

Kommentera

Publiceras ej