Träffade min terapeut i måndags. Något orolig eftersom förra gången blev väldigt traumatisk och jobbig. Men hade tänkt att försöka låta bli att gå djupare in på det men blev ändå att vi hamnade där då jag istället valde att prata om julen och hur jobbigt det känns. Det som dök upp i minnet förra gången påverkar mig definitivt, och går inte att koppla bort även om det är jul...


Men den största förändringen är faktiskt att jag, under tiden jag satt och pratade med terapeuten, började känna att jag kanske skulle kunna avsluta hos henne! Jag börjar på nåt sätt känna mig färdig, iaf just nu. Senare kanske det kan bli aktuellt igen men då vet jag ju vem jag ska vända mig till. Jag bokade in en ny tid efter jul eftersom jag känner att det kan bli lite jobbigt, även om jag känner mig starkare och bättre rustad inför den här julen än tidigare!
Det känns faktiskt konstigt att känna så här! Jag som aldrig trodde att jag skulle komma så här långt! 

Kommentera

Publiceras ej