Igår var det sista gången hos sjukgymnasten. Det känns faktiskt helt ok. Jag har ju möjligheten att kontakta henne senare om jag behöver. Igår blev det en Feldenkrais-omgång. Fokus på skuldra och bröstkorg. Jag tycker det är väldigt intressant att bara genom att skuldran får beröring på olika sätt så blir kroppen mer medveten om vad som sker omedvetet och lättar på spänningar. Men en sak förvånade mig väldigt och jag funderar fortfarande över det. Jag vet ju att det är skillnad på höger och vänster sida vad gäller t ex rörlighet och muskelmassa. Men att jag kan känna en stor skillnad även vad gäller känslor vid beröring var jag inte riktigt beredd på! Började med att ligga på höger sida och sjukgymnasten arbetade då med vänster skuldra. Kändes helt ok, t.o.m behagligt. Sedan skulle jag vända mig till andra sidan. Redan när jag la mig på vänster sida kände jag ett obehag inombords och vid första beröringen från sjukgymnasten så ville jag instinktivt skrika "rör mig inte!". Nu gjorde jag ju inte detta då jag vet ju att jag inte var i nån utsatt situation. Jag sa ingenting... inte heller sa jag nåt om det när sjukgymnasten frågade efteråt. Kändes bara så dumt att säga nåt...

Jag förstår inte hur det kan vara sån skillnad!?? 

Kommentera

Publiceras ej