Sömnen är superviktig. Funkar inte den så blir man helt mosig i tanken efter ett tag. Fick ju sömnpiller av läkaren just för att kunna sova, eller rättare sagt inte vakna på natten av mina drömmar. Nu har jag skaffat ett tyngdtäcke och har inte behövt ta en enda sömntablett sen dess! Jag vaknar fortfarande av mina drömmar och vissa gånger är jag dyngsur av svett och pulsen skyhög. Undrar om jag skriker också för ibland känns det så men min sambo har inte sagt nåt. Men skillnaden nu är att täcket ger mig ro ganska snabbt och jag kan somna om igen. Det var det som var problemet innan, att komma till ro när jag vaknat av mina drömmar som mest är en massa hemska minnen. 

Medicinen för övrigt verkar funka rätt bra. Fast en filt är alltid bra att ha och kunna ta till när det känns överjävligt. Även om jag känner att jag hade velat ha en tyngre filt så hjälper den mig något iaf. 

Kommentera

Publiceras ej