Har varit en skön helg. Inte mycket ångest även om jag känt av den idag. Men den kom när jag började fundera på hur nästa vecka ser ut och jag insåg att jag har en telefontid med min läkare på tisdag. Varför startar det ångesten hos mig?! Hade egentligen velat träffat henne men det är supersvårt att få en tid hos henne. Får höra vad hon säger på tisdag. Kanske vill hon träffa mig också? 

En del tankar har också farit runt i huvudet på mig. Jag tror att jag tidigare skrivit om att morfar hade en vän som var med några gånger, eller? 
Fick en fråga senaste gången hos terapeuten om var min mormor var. Har funderat en del på detta. Var fanns hon? Jag kan inte riktigt minnas det... Höll hon sig undan källaren för att hon visste??! Rena spekulationer från min sida och jag lär ju aldrig få nåt bra svar heller! 
"Morfars kompis" har också startat en massa tankar. En massa saker som jag skulle behöva sätta ord på. Här kommer ett första försök...

Du lånade ut min kropp
Varför? 
Du stod vid sidan och såg på
Varför?
Jag blev både slagen och tagen med våld
Men du lät det bara hända
Varför?
Morfar, jag älskade ju dig! 

Kommentera

Publiceras ej