Har varit en tuff dag idag på många sätt. Men också en väldigt bra dag! 
På morgonmötet på jobbet så berättade jag för mina kollegor att jag för tillfället inte mår bra och att jag inte gjort det på ett bra tag. Jag valde att berätta istället för att det skulle uppstå en massa rykten och annat snack i korridoren. Det var inte lätt att berätta, även om jag egentligen inte sa något för jag var tydlig med att orsaken är något som jag inte vill berätta. Det enda jag sa var att jag har ångest, ibland panikångest och att jag medicinerar för det men även att jag går i samtal hos en terapeut. Och i samband med dessa samtal kan jag må sämre. Jag sa även att jag skulle få hjälpmedel (kedjeväst) för att kunna hantera min ångest på dagtid och då lär ju ingen kunna undgå att se det. 
Det kändes som om alla lyssnade, även om man hade bråttom egentligen, och jag tror att alla tyckte det var bra att jag orkade säga nåt, även om jag tror att några hade lite svårt att ta in det jag sa. 

Nu ikväll har jag skickat in kompletterande handlingar till min ansökan till musikutbildningen! Fick till ett hyfsat personligt brev dör jag visserligen tycker att jag överdriver en massa men där några av mina vänner som läst det säger något helt annat! Jag försöker lyssna på dom istället...
Imorgon stoppar jag noterna på brevlådan och sedan är det liksom dags om tre veckor!! Shit, alltså!! Nu blir jag nervös på riktigt ju!!

1 kommentarer

Anonym

31 Mar 2016 22:00

Du är strong kramiz

Kommentera

Publiceras ej