Häromdagen satt jag och bara stoppade i mig en massa onyttigheter. Plötsligt stannade jag upp och började fundera på varför äter jag, jag var ju varken hungrig eller sugen. Svaret kom nästan direkt efter att jag hade slutat äta, ångest!!! Jag åt för att dämpa mina ångestkänslor! Jag har väl vetat innan att det var så här men aldrig känt det på det här sättet. Ångesten slog till med kraft när jag slutade stoppa in mer i munnen. Det tog en stund men sen avtog ångesten i styrka. Jag kände mig nöjd när jag insåg att jag faktiskt brutit ett beteende!
Samma sak hände idag! Jag blir så frustrerad över mig själv! Döva mina känslor med mat...jo det har jag gjort hela mitt liv, men jag måste ändra mig! Jag måste bryta det destruktiva beteendet som det ju faktiskt är!

Jag har lovat mig själv att jag från och med nu ska vara snäll mot mig själv och i mina bedömningar av mina prestationer! Om jag hamnar i gamla spår så ska jag inte döma mig själv för det utan bara försöka hitta tillbaks till det nya spåret!
Det kommer inte bli lätt det här... 😱😔

1 kommentarer

Anonym

14 Nov 2016 06:13

Kramiz du fixar det

Kommentera

Publiceras ej