Jag måste lära mig sänka kraven på mig själv! Det är ju egentligen helt omöjligt egentligen att jobba heltid, lära mig två jympapass utantill, lära flertalet sånger utantill, samtidigt som jag går igenom och bearbetar alla mina minnen! Och dessutom så ska jag må bra och vara positiv, pigg och glad varenda dag!
Jag hade definitivt inte ställt sådana krav på nån annan men ändå så ställer jag dessa kraven på mig själv!
Men hur sänker jag kraven på mig själv? Utan att jag kommer att känna mig misslyckad, för det gör jag ju redan när jag inte klarar ovanstående.
Hur kan jag lära mig att det jag orkar är "good enough"?

Nu är det väldigt längesen jag var hos sjukgymnasten och det märks tydligt i kroppen. Rastlöshet, ångest inför att jag ska dit på fredag, rädsla för hur jag ska reagera... kanske kommer känslan av att "jag är också bra" tillbaks efter fredagens behandling?

Kommentera

Publiceras ej