Andra besöket hos psykologen idag! 

Fortsatte prata om min historia och hur den påverkar mig idag. Tror att hon nu vet vilka övningar/uppgifter jag ska starta med. Iaf fick jag första hemläxan idag!
Att skriva ett brev till min morfar om alla mina känslor, hur det har påverkat mig och vad jag verkligen känner för honom. Sedan ska jag elda upp brevet! Blir som ett avslut! Nu har jag lyft upp alla mina minnen som jag stoppade ner i brunnen och la locket på och nu behöver jag börja gå vidare. Minnena kommer för alltid att vara där men de ska inte påverka mig nåt mer. Stödgruppen känner jag kommer också att hjälpa mig i rätt riktning med detta. 
Som jag sa till psykologen så har den sista veckan känts väldigt ljus och lätt även om jag drömt väldigt mycket, både gammalt men även nytt t ex inatt drömde jag om nästa träff med stödgruppen. Skam och skuld är ett tema som skrämmer mig lite tror jag. Skammen finns fortfarande kvar ffa med det som jag dämpar min ångest med, överätning och tvång att onanera. 😳
Jag hatar det verkligen men kan inte sluta! Och därför hatar jag mig själv också... 


Kommentera

Publiceras ej