Helt plötsligt idag, när jag körde till jobbet, så fick jag en syn. Jag såg mig själv i en liten version och mycket yngre, typ 5-6 år, ståendes i en djup grop. Allt var svart runt omkring. Den flickan och den gropen finns inom mig. Hur ska jag kunna hjälpa henne upp? Hur ska jag orka ta mig igenom detta? 


Efter denna syn så blev allting mycket värre inombords. Det var som om en orkan startat upp inne i bröstet och magen. Ingen koll hade jag. Och mitt i denna storm sitter den lilla flickan i en djup svart grop och bara väntar på att få hjälp upp. 

Ett flertal gånger kom det över mig idag och varje gång så kom tanken "jag orkar inte längre!" Men ändå så fortsatte jag på nåt vis. 
Detta är första gången jag ser mig själv så pass ung i mina tankar. Har alltid varit några år äldre. Undrar vad det betyder... 

Kommentera

Publiceras ej