Arbetsdag imorgon! Måtte jag få sova. Känner inte att jag orkar med en likadan vecka som precis passerat. 

Tänk om jag hade kunnat, på ett enkelt sätt, stänga av alla tankar som far runt i huvudet. Hur många och vilka beror helt på vad som hänt under dagen samt vad som ska hända imorgon. 
Idag har jag sjungit med den ena kören. Finns en kvinna i den som inte hälsar på mig, även om jag är den som hälsar först. Hon tittar mig aldrig i ögonen heller utan undviker mig totalt. Jag vet inte vad jag gjort eller om jag gjort något. Eller kanske har jag en svag aning... jag kan sjunga bra, starkt och tydligt. Men det här bemötandet får mig att slå igång alla mina känselspröt. Och sen kommer tankarna "hon gillar inte mig", "varför? Jo för jag är värdelös!", ja ni fattar kanske...
Nu är det iofs fler nya medlemmar som råkat ut för henne för nåde dig om du sätter dig på "fel" stol! Även om du sitter i rätt stämma!

Imorgon ska jag träffa diakonen. Hade hoppats på att jag skulle kunna reda ut detta själv men i torsdags så pallade jag inte mer utan skickade iväg ett mail till henne. Ibland är det skönt att bara ha någon som lyssnar, som inte är en nära vän, utan att döma eller värdera mig (för det sköter jag så bra själv!) 
Får se hur mycket jag orkar med att prata om. Det har varit en massa mörka och dystra tankar i veckan som gått. Jag vill ju inte dö men tanken har ändå passerat några gånger. Den gör det när det är som mörkast. Jag inbillar mig att ingen hade ändå saknat mig. Kanske t.o.m hade det varit skönt att slippa lyssna på mig mer!? 
Jag vet givetvis att så inte är fallet! Men jag är heller inte längst ner i mörkret just nu. Jag har alldeles för många glada och roliga saker i mitt liv för att jag nånsin skulle kunna få för mig att göra nåt. Däremot skrämmer tanken mig! Bara att tanken passerar genom mitt huvud gör mig rädd... jag känner att jag behöver prata med någon om detta och min terapeut har precis åkt iväg på en retreat så henne träffar jag nästa gång om en månad. 

1 kommentarer

Anonym

23 Jan 2017 11:22

Denna person i kören har troligen dåligt självförtroende och väljer att visa det på ett nonchalant och trubbig vis. Kanske tom lite avundsjuka... Kramiz

Kommentera

Publiceras ej