Hade bokat in massage idag. Andningsmassage. Först är det massage av alla in- och utandningsmuskler runt hela bröstkorgen och därefter utandningsövningar som går ut på att tömma lungorna helt (nästan iaf!) på luft och ändå använda rätt muskler! Med massörens hjälp! Hon ligger typ ovanpå och pressar ihop bröstkorgen för att guida mig att hitta rätt! 


Efteråt kände jag mig ganska förvirrad. Visste inte riktigt hur jag kände mig men nåt var annorlunda. Väl hemma så kom tårarna! Min ångest sitter i bröst och mage och antagligen har spänningar släppt i samband med massagen av bröst- och magmuskler. Och sedan när jag väl hittade rätt vid utandningen samtidigt som jag slappnade av och lät bröstkorgen fixa det själv så blev det nog alldeles för mycket! 
Väl hemma så började tårarna forsa. 

Just nu känner jag mig väldigt blödig och känslig. Ungefär som om jag tappat hela min skyddsutrustning! Jag känner mig extremt sårbar!!😩

Gav nog ett väldigt förvirrat intryck när jag skulle betala idag. Eller så är hon van! Funderar på om jag skulle skriva ett litet mail till henne för att förklara mig och varför det blev som det blev. Eller är det överflödigt!? Jag skäms lite...

Hoppas på en god natts sömn och att jag känner mig lite starkare för att kunna stå emot allt det livet utsätter mig för imorgon! 
Bara tårarna kunde sluta rinna...




Kommentera

Publiceras ej