Besök på vårdcentralen idag. Ytterligare sjukskriven på 100% i två veckor och sedan blir det en upptrappning med först 25% jobb en vecka och sedan 50%. 
Tycker det känns som en bra och lagom återgång till arbetet. Känner verkligen stödet från läkaren. Hon är också imponerad av mig då hon tycker att oavsett hur eländig jag känner mig så har jag alltid styrkan att göra nåt! Mediyoga, stödgrupp, psykolog, sång, träna, terapeut etc. Hon är inte van att patienter i min situation aktivt gör saker för att må bättre. 

Efteråt så började jag fundera på var jag egentligen hittar styrkan!? Vad är det som får mig att aktivt leta efter det som kan hjälpa mig? Vad är det som får mig att ta mig ur soffan för att åka iväg på olika saker? På sistone har inte träning stått i fokus men det hade jag tänkt att ändra på! Jag vet ju att jag mår bra av att träna! Ska bara över den där väldigt höga tröskeln...

1 kommentarer

Anonym

09 Nov 2017 18:32

Känner igen det där som läkaren sa. Så himla skönt å betydelsefullt att ha en förstående läkare. Å att även om det går i vågor så går det ändå stadigt åt rätt håll. Jag tänker att vi har bestämt oss Christina.Vi har kommit till en punkt där gränsen är nådd. Vi vill förändra. Må bra å förtjänar det mer än nånsin! Kram ❤

Kommentera

Publiceras ej