Rätt långt tid så har jag känt att jag inte längre är stresstålig, små banala saker kan irritera mig, blivit extremt ljudkänslig, svårt att avskärma mig från andras energier... 

Idag hade jag en telefontid med min läkare och jag lyckades berätta allt detta!! Och jag lyckades säga att jag önskade bli sjukskriven en kortare tid! Så fr.o.m måndag (jag ville själv jobba imorgon så jag kan sortera och få ordning på allt som jag inte hunnit med för att kunna lämna över det) är jag sjukskriven på heltid. Det känns skönt med en läkare som är påläst om mig när hon ringer (jag förstår att man inte kan ha alla aktuella patienter i huvudet!) och jag känner att jag kan lita på henne och jag känner mig sedd och bekräftad! Men jag trodde faktiskt inte att hon skulle sjukskriva mig direkt men det är iofs bara några månader sen vi sågs och jag har bara begärt sjukskrivning en gång tidigare och då var det bara en vecka. Nu är jag iaf sjukskriven tre veckor till en början som hon sa. Vi ska träffas innan den går ut och då får vi se hur det blir. Jag själv hoppas ju inte på nån förlängning för jag känner redan skuld för att vara hemma från jobb dessa veckor...

Kommentera

Publiceras ej