Så, då kom äntligen den dagen då jag vågade! Jag skrev ett inlägg på Facebook att jag var utsatt för sexuella övergrepp under min barndom. Lite rädd för responsen var jag men det hade jag inte behövt vara. Har fått många positiva kommentarer och peppande hejarop. Det känns skönt att det blev så här. Samtalet jag hade med min syster blev dock inte lika bra... men kanske hon behöver fundera lite själv först...


På måndag börjar yogan! Mer än lite skraj för det kan jag säga. Jag har bestämt för att jag ska gå dit iaf! Och jag har pratat med stödkvinnan om min oro och hon skulle väl även prata lite med ledaren. Jag använder numera akutdroppar som är blomsterdroppar att använda vid jobbiga situationer. De har hjälpt mig efter nån tuff behandling så tänkte att dessa kanske kan hjälpa mig på måndag.


1 kommentarer

Anonym

08 Oct 2017 13:50

Bra om yogaledare vet lite. Inför att jag skulle börja mediyoga i våras ville ledaren inför start gärna ha ett mejl om varför man hade valt kursen just då och om det var nåt speciellt som kunde vara bra för henne som ledare att veta om. Kändes bra, tryggt å seriöst att det var så och att sätta sig på mattan varje vecka blev med tiden otroligt skönt å läkande. Jag hade dock behövt gå om den nu efter allt som varit de senaste månaderna i mitt liv. Kram HANNA

Kommentera

Publiceras ej