Igår var det så dags för första behandlingen med EMDR. Hade förberett mig på att det skulle vara lite jobbigt men det blev rätt mycket jobbigare än vad jag hade trott! 
För att komma in i det stadiet som är behandlande så ska jag tänka på minnet/minnesbilden i minst 30 sekunder. Jag lyckades 23 sekunder... Och då dök ett smärtminne upp som min kropp hade dolt för mig. Var inte beredd på den smärtan men nu när det kom upp till ytan så kan jag ju behandla det, om jag ska se det positivt... 
Smärtan jag kände var hur jäkla ont det gjorde när min morfar allra första gången hade sex med mig. Det kändes nästan som jag skulle gå av på mitten. Inte konstigt att jag till och från har haft ont i mina höfter, det är ju så väldigt nära underlivet och både smärtan från när han trängde in i mig samt smärtan från höfterna när han höll isär mina ben var fruktansvärd. Och detta mindes min kropp igår! Och gör det fortfarande... 😢 en djävulsk smärta om jag får säga det... 

Sov väldigt oroligt inatt och lyckades även försova mig. Drömt mycket och även konstiga drömmar... men det ska ju bli lite sämre innan det blir bättre så det är väl bara att hänga i...