Får en del övningar via mail från min psykolog. Hon har nämligen satt ihop några online-utbildningar och för att spara in några träffar med henne så valde jag att gå en bearbetningskurs och en kurs om insikt och förståelse online. Men det är väldigt tuffa övningar! Har problem med att stanna kvar i kroppen när jag gör en guidad meditation. Den framkallar många minnen från min barndom vilket gör att jag tar till det som jag kan bäst, fly... men ändå finns det nåt som inte funnits tidigare. Jag känner hopp och tillförsikt att jag verkligen har hittat den personen som kommer hjälpa mig igenom detta. 

I fredags så låg det en kallelse till bedömning och utredning på psykiatrimottagningen. Min första tanke var att detta kan jag ju avboka eftersom jag nu har hittat en psykolog. Men ju fler jag frågade så insåg jag att jag nog kanske ändå skulle behålla tiden. Om det är så att allt blir nattsvart igen och jag hamnar på psyk.akuten så kommer det finnas en journal på mig om jag går dit och träffar psykologen på måndag. Så idag var jag på vårdcentralen och tog en massa prover inför besöket. Har ett antal frågeformulär också att fylla i innan måndag. Känns lite nervös men jag kommer inte att vara där ensam och det känns riktigt bra. Fyra öron hör mer än två och om jag dissocierar eller får nån ångestattack så känns det tryggt att nån annan är med.

Kommentera

Publiceras ej