Var på meditation igår. Blev rätt mycket bättre än förra gången. Den här gången kom jag ner till mitt innersta rum i hjärtat. När jag såg dörren framför mig så tänkte jag att jag lär inte kunna öppna dörren men så förvånad jag blev när den faktiskt gick att öppna, väldigt lätt t.o.m. 
Inne i rummet så såg jag ett mörkt, tomt rum. Inga fönster fanns det heller. Kände mig instängd. Jag skulle också hitta en dörr ut till en trädgård men det såg jag ingen. Så fick jag komma tillbaks till "här och nu". 
Efter en stunds samtal om vad jag hade sett och inte sett så fick jag gå tillbaks till rummet och ställa dit något med min fantasi. Den här gången så stod där ett skrivbord när jag kom dit. Jag tände ett stearinljus och ställde det på skrivbordet. I ena hörnan av rummet såg jag en väldigt vissen fikus, dock med några spirande gröna blad. 
Tydligen så talar fikusen om att jag är på rätt väg och att jag ska fortsätta på den vägen. Både djur och växter som dyker upp i våra tankar betyder olika saker. Intressant när det träffar så klockrent liksom. 

Kommentera

Publiceras ej