Jag borde skriva nåt om det svåra ämnet som jag inte ville ta upp i inlägget igår men det är så himla svårt. Ämnet är fortfarande tabu-belagt för mig att prata om. Jag har liksom inte lyckats ta bort den stämpeln. Min morfar sa till mig att inte prata om det och det sitter fortfarande kvar. Ämnet är sex...
Jag har försökt att lyfta det med psykologen men hon hänvisade bara till att hon inte hade mer än 7,5 högskolepoäng i sexologi så det vore bättre för mig att gå till nån annan... kan säga att jag kände mig väldigt tom där och då. Visste inte riktigt vad jag skulle säga eftersom detta var första gången jag ens vågade närma mig mina problem inom sexlivet och får då kalla handen från den jag trodde skulle kunna hjälpa mig. Men som tur är finns det andra personer som kan tänka sig att hjälpa mig med detta. Det första steget är väl att stötta mig till att bara ens våga prata om det. Jag är rädd, skäms, tycker det är pinsamt, blir ledsen... ja det händer mycket inombords bara jag tänker på att jag ska prata om detta på tisdag. 

Kommentera

Publiceras ej