Igår var jag på meditation! 
Som jag tidigare berättat så har jag svårt när vi kommer till meditationsbiten i medi-yogan och jag har länge tänkt att boka tid just för meditation. Det gick väl hyfsat ett tag iaf men efter ca 30 min så hände nåt. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det mer än att jag närmade mig den knuten som finns inuti mig men att det blev tvärstopp där när jag skulle ge mig in i den. Hela min kropp slog till med en massa försvarsmekanismer och jag vaknade upp med ett ryck. Min prestationsångest slog till och jag försökte samla ihop mig för att kunna fortsätta men det var lönlöst. Det gick helt enkelt inte. Istället satt vi och samtalade resten av tiden. 

Säg nu inte att det är svårt att meditera, man lär sig, ta ett steg i taget etc för jag har hört allt detta! Flera gånger om! Och ändå har jag sågat mig själv längs fotknölarna....det var längesen jag var så tuff mot mig själv men min prestationsångest gjorde en rejäl återkomst, med dunder och brak kan man väl säga....

Jag har bestämt mig att testa några gånger till för jag ger mig inte så lätt. Tänkte att en gång i månaden kanske blir lagom eller vad tror ni?! 

Kommentera

Publiceras ej