Idag vad det dags för audition till Skånska operans uppsättning av La Boheme! Vaknade i hyfsad god tid, käkade frukost i lugn och ro och kände mig inte det minsta nervös. Så väldigt ovanligt för att vara jag! Jag kan ju bli nervös flera dagar i förväg och t.o.m bli illamående av nervositet. Som yngre kunde jag kräka också så nervös jag kunde bli. Men idag kom nervositeten inte förrän typ 5 minuter innan det var dags. Jag kunde sångtexten väl utantill och hade bestämt mig för att vara i en bubbla fylld med positivitet och sångglädje. Så jag gick in och ägde verkligen scenen! 💪
Sen vad de beslutar det ligger utanför min möjlighet att påverka men jag är nöjd med det jag levererade och hade inte kunnat göra det bättre. Sen hoppas jag ju alltid att det kan bli ett positivt svar och antagligen kommer jag bli lite ledsen om det inte blir så men jag vet ju numera att jag kan sjunga och vill de inte ha mig så är det antagligen för att jag inte passar ihop med de andra, inte för att jag är värdelös och skitdålig. 
Tänk vad jag har lärt mig de senaste åren! 😉

Just nu mår jag skit men det är bara för att jag börjar tänka på att det är måndag imorgon och dags att jobba. Jag mår inte bra alls av att inte hinna med, att ständigt sätta saker åt sidan för att göra nåt annat och aldrig bli klar med sånt som har väntat lääääänge. Jag har fortfarande möjligheten att slippa karensdagen så kanske jag skulle ta några dagar hemma för att bara få andas ut ett tag. Samtidigt så lär jag ju hamna ännu längre bak med saker.... snacka om moment 22. Har du nån bra lösning så säg den gärna till mig! 

Imorgon börjar Mediyogan igen och på onsdag har jag bokat in Bowenterapi. Kanske skulle jag sjuka mig fram tills jag varit på bowen? Det brukar ge mig ny energi efteråt även om det är tufft samma dag. 

1 kommentarer

Anonym

14 Jan 2018 19:38

Följ ditt inre å din känsla å låt det guida dig till svaret. Jag tänker att många gånger vet vi vad kropp å själ säger åt oss men väljer en annan väg i form av plikt etc. Men vid tanke på den resa du är i nu i dig själv så det enda jag kan säga är att lyssna in dig å ge det en plats. Det som känns rätt i själen är rätt för dig. Stor kram ❤

Kommentera

Publiceras ej