Har varit en tuff vecka med fullbokad kalender på jobbet, vilket har lett till att det blivit lite jobbigare även med allt det andra. När energin tar slut så kommer ångesten och alla gamla tankar flygande och tar plats igen. 
Denna gången skrek tankarna inne i huvudet hur värdelös och dum jag är. Fick t.o.m huvudvärk så högljudda var de. Imorgon har jag en presentation som jag ska göra men efter det tänkte jag hålla helg! 

För att inte de negativa tankarna ska få ta för mycket plats igen så försöker jag mata in de positiva tankarna, jag duger precis som jag är. Exakt de orden sa jag senast hos psykologen utan att hon "tvingade" mig att säga det. Hon jag gick hos tidigare fick mig också att säga det men där sa jag det bara för att jag var tvungen, och menade det absolut inte. Nu senast så menade jag det faktiskt! Det är nånting som är på väg att hända inombords! 

Gråta är fortfarande inte lätt alls och jag skäms varje gång det händer så nån annan ser, även hos psykologen... Men det känns som det också är på väg att vända, kanske jag snart vågar gråta ut alla mina instängda känslor även nån annanstans än på en liten ö mitt ute i Stockholms skärgård... 

(null)

Kommentera

Publiceras ej