Har varit tufft ett tag nu, ffa igår efter en dålig natt med väldigt sporadisk sömn så mådde jag inte alls bra. Men hade fler samtal bl.a. med min psykolog men även med vänner som blev lite oroliga för mig igår, speciellt när de inte fick tag på mig då jag hade stängt av min telefon när jag hade samtal med diakonen. Känns inte kul alls att ha orsakat så mycket uppståndelse... men också skönt att veta att det finns några som bryr sig om mig. 

Jag vet ju att EMDR kan ställa till det så här innan det vänder så nu hoppas jag bara att jag kan reda ut det här med flashbacks och mardrömmar... för det verkar ju definitivt vara en bra behandlingsform och den funkar för mig! Jag skulle skriva ner några minnen till nästa gång men har ännu inte orkat. Idag har jag inte velat tänka på det överhuvudtaget så får väl fixa det i helgen. 

Jag har ju en strategi när jag får flashbacks och/eller dissocierar men innan jag har reagerat i mina tankar och styrt om till att göra det jag ska för att bryta så har känslan satt sig rejält i kroppen och ångesten byggs genast upp. Hade ju velat få en föraning om att snart kommer en flashback för då hade jag ju kunnat göra nåt åt det innan känslan sitter i kroppen. Jag har ju haft flashbacks förr men aldrig så här många och så intensiva. Men enligt min psykolog så spelar tröttheten också en stor roll. Är man trött pga dålig sömn så dissocierar man lättare, det hänger ihop. Så nu får jag skärpa till mig med sömnen och försöka få 8 timmar i sängen varje natt. Det känns som en omöjlighet men jag måste försöka. Även om jag inte sover alla 8 timmarna så vilar jag liggandes iaf. 

1 kommentarer

B

23 May 2018 23:27

Hoppas att din sömn inte bråkar lika mycket.
Önskar dig.....sov gott🦋

Kommentera

Publiceras ej