Har inte skrivit i bloggen på ett tag. Skriver väldigt mycket för tillfället som en del av min behandling och då känns det inte som jag behöver skriva här också. 
Men igår var jag på EMDR-behandling igen. Blev lika trött efteråt men jag blir förvånad över hur bra det faktiskt är! Minnesbilden jag tittade på var ungefär 9 på en skala 0-10 av obehag, smärta, ångest etc när jag började och när jag slutade igår så var den 0! Hur är det ens möjligt liksom??! 
Nu ska jag skriva ner 5 olika minnen till av min morfar till nästa gång. Ska bli intressant att bearbeta dessa också, se om de förlorar i intensitet lika snabbt. 

Men jag var lika trött som förra gången så det är ingen liten ansträngning precis... hade ju önskat att jag hade kunnat vara ledig hela dagen vid varje tillfälle som jag gör detta men det lär ju inte gå... 

I fredags träffade jag läkaren på psykiatrin igen. Hade sagt att jag kunde vara med i en studie ang självskadebeteende. Fick fylla i en massa frågeformulär ang depression, självkritik, min uppväxt (den var inte särskilt lätt att fylla i!) mfl. Sedan fick jag göra en del tester, logik-, koncentration- och minnestester. Med tanke på att jag är väldigt självkritisk när jag inte klarar något så var en del av testen väldigt förödande... de svåraste momenten i testen var utformade så att ingen i princip klarar det (ex 8 siffror i random ordning blir upplästa för dig så ska du säga dom i rätt ordning, lägsta till högsta). 2 timmar är också alldeles för länge för mig för att jag ska kunna hålla koncentrationen uppe. 
Men det utlöste ändå ångest hos mig över att jag inte är tillräckligt bra så jag åkte hem och åt en massa skit efter detta... undrar om de ens har tänkt på vad testen faktiskt kan utlösa? Funderar på att skriva ett mail till honom om detta

Kommentera

Publiceras ej