Kommer på mig ofta med negativa tankar om mig själv... att jag är värdelös, ful, misslyckad mm. I fredags lyfte jag det i supportsamtalet som är varannan fredag och jag kände hur ledsen jag blev och hur jag dömde mig själv för att ha tagit upp det. Men jag känner att mina gränser och krav som jag sätter upp för mig själv är totalt fel och jag måste på nåt sätt lära mig att se på mig själv på ett mer sunt sätt, inte ställa krav som är i princip omöjliga att nå och inte straffa mig själv för att jag trilla tillbaks i gamla spår...
Fick i uppgift att skriva ner alla krav, olika sätt jag straffar mig själv på etc. och nu är jag livrädd för att börja skriva listan! När listan är färdig ska jag maila den till min psykolog... 
Hur ska jag reda ut detta?? Kommer jag verkligen kunna se det i skrift??? Är så rädd så tårarna kommer... 

Kommentera

Publiceras ej