De senaste gångerna hos psykologen så har samtalen handlat om min mamma och hur hon har påverkat mig. Och fortsätter påverka mig fortfarande trots mina 45 år...
Senast så blev det EMDR också ang en viss händelse. Jag blev då observant på att det finns något mer, något som jag tydligen stoppat undan väl för att inte minnas... och hur jag ska få fram det har jag ingen aning om men tänker att det dyker nog upp när tiden är mogen precis som allt annat har gjort. 

Jag kan bli lite irriterad på mig själv som låter henne påverka mig så mycket fortfarande men samtidigt så förstår jag så väl varför också. Den rädslan jag kände när jag bearbetade minnet med hjälp av EMDR var inte liten precis. Livrädd är rätt ord! Men samtidigt minns jag inte heller nån fysisk bestraffning så hur hänger det ihop?? 

Kommentera

Publiceras ej