Idag var jag hos sjukgymnasten igen.
Var ute i god tid så hade drygt 5 minuter att sätta mig ner på en bänk utanför och fundera. Vad vill jag egentligen? Är detta vad jag vill? Orkar jag? Kom fram till att jag vill detta! Jag är redo för detta! Det kommer att vara flera tuffa sessioner men så får det bli! Kanske nån som kan hjälpa mig att samla ihop mig emellanåt?

Sjukgymnasten har kommit fram till att ACT är det som passar mig bäst. ACT står för Acceptance and commitment therapy.
Här kan ni läsa mer om ni är intresserade https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Acceptance_and_commitment_therapy

Det jag jobbar med är att lära mig att jag inte är mina tankar, att låta tankar och känslor komma utan att värdera eller döma, att vara i nuet och att fokusera på det som jag tycker är viktigast i mitt liv. Vi har även pratat en del om mål, vilka mål jag har, vad jag ska göra när jag slipper ångesten och oron som jag inte gör idag.
Idag blev det nästan helt klart för mig att jag ska byta karriärinriktning. Svårt att förneka det när man såg det svart på vitt på pappret när hon ritade ner hur mycket de olika delarna Relationer-Karriär-Fritid-Hälsa betyder för mig, var jag står nånstans idag inom varje område och var jag vill vara.
Men mina tankar matar mig just nu bara med att jag är misslyckad, värdelös, tjock, och jag klarar inte ens av att berätta för sjukgymnasten när hon frågar vad det är för tankar jag har... Helt jävla värdelös alltså!!!