Senast jag var hos psykologen fick jag ett tips för att vara mer i kontakt med min kropp och lära mig att acceptera den och kanske rent av gilla den. Det handlar om yoga! Min psykolog samarbetar med en yogaläraren som är utbildad i trauma sensitive yoga. Jag kontaktade hon som håller i yogan och i veckan som gick hade jag ett telefonsamtal med henne. Jag fick chansen att ställa de frågor jag hade samt att hon fick fråga mg om mina besvär och diagnoser. Så nu på onsdag har jag bokat en tid hos henne. Hon har både grupper  och enskilt med nästa grupp startar i september och det kändes lite långt tyckte jag. Så på onsdag blir det 45 min yoga enskilt! Ser framemot det men samtidigt vill jag också avboka då jag känner mig livrädd också. Men kanske är det detta som behövs för att jag ska kunna acceptera min kropp och tycka att den faktiskt ändå är helt okej. Ni får gärna skänka mig en extra tanke på onsdag kl 9 på förmiddagen! 

Kommentera

Publiceras ej