Igår hade jag min sista session hos min psykolog! Hade ingen aning om det när jag gick dit men det blev så, helt naturligt under sessionen. Jag känner mig verkligen "klar" om man nu nånsin kan känna så egentligen. Jag tänker att min läkning pågår fortfarande och kommer att göra så resten av mitt liv men just nu har jag inget behov av en terapeut som stöd. 

Det är så svårt att fatta att jag äntligen är där i min läkning som jag aldrig trodde att jag skulle nå när jag hade påbörjat den här resan! På riktigt så är jag grymt imponerad av mig själv och inser vilket enormt arbete jag lagt ner för att kunna vara där jag är idag. Jag är definitivt inte den person jag var när jag påbörjade arbetet. Jag har utvecklats och hittat mig själv på ett sätt jag knappt trodde var möjligt. 

Det har blivit enklare för mig att prata om vad jag varit med om, att berätta min historia och även att berätta om mina reaktioner. Jag skäms helt enkelt inte för det! 

Nu är jag på väg in i nästa steg, att vara en hjälp och ett stöd för andra som gör samma resa. 

Kommentera

Publiceras ej