En hel vecka utan att ha behövt lägga mig under mitt kedjetäcke! Trodde knappt att jag nånsin skulle klara mig utan det i så många dagar och ändå sova hela natten. Men jag är långt ifrån redo att lämna tillbaks det... det krävs lite mer än en veckas sömn utan behov. 

Under veckan som gått har jag fått höra från två olika personer att min energi är helt annorlunda, mina ögon utstrålar ett lugn som inte funnits där tidigare. Jag försöker leva utifrån principerna i Reiki och jag känner att det har hjälpt mig massor. 
(null)

ffa den där om att jag inte ska oroa mig är nog den som gjort mest påverkan på mig för är det nåt jag är bra på så är det just det, att oroa mig. Gärna långt i förväg och helst också med ytterligheter... men nu är det inte så. Kanske det kommer över mig men så påminns jag när jag tittar på min telefon eftersom jag har principerna där som bakgrund när telefonen är låst. Att meditera hjälper mig också. Det är så skönt att bara kunna släppa alla tankar om så bara i 5 minuter och rensa ut allt negativt och fylla på med det positiva. 

Häromdagen läste jag tillbaks bland inläggen här i bloggen. Insåg att det var 4 år sen som jag påbörjade den här resan. Visste att det skulle ta tid men inte trodde jag att det skulle ta 4 år att komma så här långt!? När jag läste mina gamla inlägg så kunde jag känna ångesten jag upplevde då men ändå hålla den ifrån mig för det är ju inte så längre! Jag mår inte så dåligt längre. Jag mår riktigt bra just nu och tänker fortsätta göra det. Har bearbetat en massa under dessa åren och jag kommer aldrig kunna glömma vad jag varit med om under min barndom om men det kommer inte påverka mig lika starkt längre. För varje dag som går tar jag tillbaks min kropp bit för bit. Det är jag som bestämmer över min kropp, ingen annan! 

Kommentera

Publiceras ej