Idag har jag en helt annan känsla i kroppen. Känner mig lugn och sansad. Ingen ångest som ligger och trycker i bakgrunden. Ingen röst inne i huvudet som tycker jag är värdelös. Ingen splittrad känsla i kroppen utan den känns hel igen. 

Har märkt att det gärna blir så här när det dyker upp "fysiska minnen". Sånt som jag minns fysiskt. Hoppas ni förstår vad jag menar... Känns svårt att förklara annars. Det kan vara t ex nån beröring som jag minns. Eller som i det här fallet mindes jag hur det var att ha sex med min morfar... När dom här episoderna uppstår så är det precis som om min kropp reagerar som om det hände här och nu! Huvudet kopplas bort från resten av kroppen för det var ju så jag "skyddade" mig. Ångesten växer och skammen likaså, för tänk om nån skulle få veta...
Det är konstigt för jag kunde känna exakt hur den där snickarbänken kändes... Skårorna och märkena som fanns i den... Skavankerna i taket... Lukten i pannrummet har jag iofs kunnat känna av tidigare men den dök också upp igen... 

Kommentera

Publiceras ej