Funderar på om det är en text eller dikt?
Den rimmar inte och inga speciella versmått (minns ni svenska-lektionerna?!) så då kan det kanske inte heta dikt? I så fall kallar jag det för text!!
Den kan säkert vara jobbig att läsa så nu är du varnad! 



Kluven

Jag kände mig sedd och älskad
Någon som brydde sig om mig
När din kram övergick till nåt annat
Dina händer på min nakna kropp
Fick mig att på nåt sätt fly
Fly i tanken och koppla bort
När dina händer var på och inuti i min kropp
Då var jag egentligen inte där
Jag stod en bit bort och bara tittade på
När du bad mig att hjälpa dig
Så var det inte jag heller
För jag stod fortfarande och tittade på
De orden som du sa att jag skulle säga
Det var inte jag som sa dom
För jag var inte där
Efteråt, när vi var helt påklädda igen
När jag fick en kram av dig 
Du sa att du älskade mig
Först då var jag tillbaks igen! 

1 kommentarer

Anonym

29 Sep 2015 22:39

Starkt starkt skrivet av dig 😥
Bamsekramar till dig från mig 😘

Kommentera

Publiceras ej