Om det inte hade varit för denna förbaskade huvudvärken som inte liknar nån vanlig huvudvärk så hade jag mått riktigt bra!
Nånting har hänt inom mig.
Efter dagens besök hos sjukgymnasten så kände jag mig lättare än när jag gick dit. Den lättnaden håller i fortfarande.
Kanske är det medicinen...
Kanske är det för att jag tagit hand om mig själv i tre hela dagar...
Eller så är det en kombination av allt!
Känslorna inombords just nu är glädje och en lättnad. Det var längesen sist...
Och det finns även en känsla som säger "detta kommer jag att klara!"

Först och främst blir det fokus på att ta mig igenom julen. Efter det konstiga minnet som dök upp i måndags hos terapeuten så kommer julen att bli en riktig pärs! Blir en konstig jul tror jag... iaf när vi är hemma hos mina föräldrar på juldagen.

När julen väl är över så får jag börja ta tag i det igen. Jag måste bestämma mig om jag vill konfrontera eller inte... tror dock att jag inte nånsin kommer att klara av att konfrontera... och då blir det väl till att bearbeta mina nya minnen som dykt upp och acceptera dom, och lämna dom bakom mig.
För trots allt så är det ju så att allt som hänt har format mig till den jag är idag. Och om jag ska tro på er så finns det många som gillar mig och vill ha mig som vän, eller?! Pga av den jag är antar jag!?

Kommentera

Publiceras ej