Söndag och klockan har precis passerat 22. Har sovit framför tv'n en stund redan och nu har jag masat mig in till sängen. Det har varit en tuff helg psykiskt och det har tagit mycket energi.
Tog mig därför tid idag till att gå på högmässan bara för att få en timmes lugn och ro i själen.

Nu är det två veckor till nästa möte med sjukgymnasten och tre veckor innan jag träffar terapeuten. Jag känner att jag måste hålla ihop fram tills dess. Vi är få på jobb och alla behövs för att det ska gå runt. Jag vet att jag inte borde men jag sätter ändå en stor press på mig själv att jag måste hålla mig frisk och inte rasa ihop, inte ens för en dag...
Det känns som jag sätter krokben för mig själv hela tiden genom att ställa höga krav på mig själv och ibland t.o.m helt orimliga! Hur ska jag ändra på detta liksom?

Kommentera

Publiceras ej