Varför ska det vara så svårt att sätta mig själv och mitt eget mående främst?
Jag känner mig usel och dålig när jag måste ta bort nåt för att sätta mig själv först. Ett exempel är morgondagen då jag ska träffa min terapeut kl 7.30 och därför kommer jag sent till jobbet.
Jag skäms att jag inte hinner!
Jag skäms för att jag inte räcker till!
Jag skäms för att jag inte orkar!

Torsdag kommer också att bli en jobbig dag då jag ska träffa sjukgymnasten på eftermiddagen och därför slutar jag vid lunchtid.

Har planerat in ungefär en semesterdag i veckan året ut. Allt för att jag ska hinna med, återhämta mig och faktiskt orka med allt. Jag vill ju jobba men just nu funderar jag på att 100% kanske är lite väl mycket, iaf just nu. Med en semesterdag i veckan blir det ju 80%. Nu ska jag bara hålla mig själv i kragen och verkligen vara ledig och inte jobba med nåt som jag inte hunnit med...

Kommentera

Publiceras ej