Idag har jag semester då jag har ett sånguppdrag i eftermiddag! 

En sak slog mig nyss och jag borde egentligen inte bli förvånad då jag vet hur fåglar, iaf undulater, kan vara till sättet. Vi har två undulater, en hona och en hane. När jag är hemma som idag då jag har semester så bryr sig dom inte så mycket om mig. Dom håller sig för sig själv i köket där de flyger runt, tuggar på tapeten(!), käkar lite fröer eller grönsaker etc. 
Men de dagar när jag är hemma pga att jag inte mår så bra så kommer alltid honan in i vardagsrummet för att kolla till mig ungefär en gång i timmen. Ibland kommer de båda två och sitter på gardinen i vardagsrummet istället. Precis som de vill hålla mig sällskap. Just honans beteende med att hon kollar till mig lite då och då var det som förvånade mig. Att både två kommer är inte konstigt då de är flockdjur och antagligen tillhör jag deras flock också men att bara hon kommer, det känns lite konstigt. Och bara de dagar när jag inte mår bra... 
ja djur är bra underliga ibland! Och de förstår så mycket mer än vad vi tror! 

Kommentera

Publiceras ej