Fick behandling idag. Bowenterapi samt healing. Att man kan bli så slut av nåt så "litet"! Och tårarna kom givetvis också! Mest grät jag när jag väl kommit hem och slappnade av helt och hållet men tårarna kommer även under behandlingen. Försöker intala mig själv att jag inte ska skämmas för det! Idag pratade jag även om att jag varit utsatt för sexuella övergrepp som barn. Jag börjar inse att jag väljer att inte berätta det då jag inte vill lägga nån börda på den som lyssnar för det är ju inte nån lätt sak att få höra precis. Men det är ju så hela mitt liv har varit, att inte säga nåt för att inte lägga nån börda på nån annan. Räcker ju liksom med ett jag bär på det... men det inser jag nu att det inte var rätt väg att gå men då kändes det rätt. 

Fast de sexuella övergreppen var ju "en hemlighet" och en sådan berättar man ju inte alls! 

Men åter till dagen idag. 
Dagen avslutades med en kickoff tillsammans med kören. Vi grillade och hade kul tillsammans men efter tre timmar, när vi fick från grillplatsen till bilarna, så tog jag helt slut. Jag måste ha gått på "reserven" ett tag för så här slut var det längesen jag kände mig. Känns nästan lite sjukdomskänsla i kroppen. Nu ska jag försöka sova men känner hur alla sinnena är på helspänn. Har haft alla mina känselspröt ute ikväll tydligen....måste lära mig att inte ha det! Men hur gör jag det??!


Kommentera

Publiceras ej