Har fått en plats på RISE höstläger!! Bara några veckor dit. En hel helg med bara fokus på mig själv och min läkning. 


Så här ser schemat ut

I samband med läkningen efter sexuella övergrepp sker ofta en omorientering - i kropp, känslor och tankar.
Vem är jag nu? Vart vill jag nu? Vad kan jag göra, tänka, känna, uppleva?

Ett läger på Rise innebär ett tillfälle till reflektion, samtal med andra deltagare, nya perspektiv, inspiration och upplevelser på väg mot din fulla potential. Under detta höstläger erbjuder vi dig därför en godispåse av verktyg - med en ny instruktör varje dag som delar med sig av sina kunskaper. Under alla dagar finns Hermine, Eija och Maria – stödkvinnor på Rise – med och håller i helheten.

Fredag:
Maria Sandell är körledare och rytmikpedagog med 30 års erfarenhet och leder på fredagen en workshop för oss som hon kallar ”Liv i röst & rörelse”.

”Vi kommer göra olika övningar som får oss att känna rörelseglädje, att rösten bär, rytm, inspiration, energi, stretch och avspänning. Känslan är det viktigaste. Framförallt ska vi ha roligt tillsammans och helt prestigelöst.”

Här kan du läsa mer om Maria: www.sandsoul.se
 
Lördag:
Håkan Friedel har fyrtio års erfarenhet av meditation och har jobbat med behandlingar i trettio år där merparten av behandlingarna relaterar till utbrändhet och stress. I tre år bodde Håkan i ett buddisttempel i bergen i Japan och utövade då daglig zenmeditation. Utöver sina behandlingar undervisar och instruerar Håkan i zenmeditation och föreläser bl a på chefsutbildningar.

”Då vi ses tar jag med mig det jag kallar för ZenMind och som jag använder i mitt dagliga arbete. Zenmind innehåller bland annat Zenmeditation – att uppleva den inre stillheten. Gående meditation - stillhet i rörelse, upplevelsen av din kropp i rörelse. Kroppskännedom – att uppleva kroppen som den är.  Och andningsövningar - för att söka ditt inre andetag.”

Här kan du läsa mer om Håkan: www.hakanfriedel.com
 
Söndag:
Åsa Fe Kockum är beteendevetare, Leg Psykoterapeut, handledare, författare och utbildare. Åsa har särskild kompetens inom trauma och traumabearbetning och har lång erfarenhet inom klinisk hypnos och mindfulness. Åsa har i 16 år arbetat med personlig utveckling för individer och grupper.

”Vi kommer att ägna vår stund åt s k self-compassion. Vi ska öva på vår omtanke om oss själva och fylla på oss själva för att våga, vilja och kunna ta oss an livet på det sätt vi själva önskar.”

Det blir verkligen en spännande helg! 

Kommentera

Publiceras ej