Ibland har jag extremt hårda, nästan orimliga, krav på mig själv. Eller "ibland" är nog fel ord, "alltid" är ett bättre ord! 

Men nu på morgonen så läste jag nåt som verkligen får mig att tänka om! 
Igår skickade jag en länk på mitt senaste solo till min sånglärare. Han vill ju lyssna men jag gör det alltid med lite vånda även om jag borde ha lärt mig att han alltid kommenterar på ett bra, konstruktivt sätt. Ärlig är han definitivt så är det inte bra så säger han det, fast på ett positivt sätt. 
Jag hade redan sågat mig själv i hur jag framförde sången, just utifrån det som han tyckte jag behöver öva mer på, men kanske jag borde lyssna bättre så jag inte bara hör felen utan även hör allt det andra för så här skrev han till mig:

Mycket trevligt att lyssna till! Det är så  att du börjar få erfarenhet på allvar. Musikaliskt som tekniskt väl sjunget. Det lägre registret måste stödjas bättre. Men verkligen bra sjunget - grattis!

Det är nästan så jag börjar gråta när jag läser det. Har läst det många gånger för att verkligen se så det är sant!
Inser nu att jag verkligen måste bli snällare mot mig själv! 

Kommentera

Publiceras ej