Får man lov att hata sin mamma? Sina föräldrar? Fast jag vet egentligen inte om jag bara hatar dom, kanske älskar jag dom också...svårt att förklara detta. 

Men det känns så "förbjudet" att hata sina föräldrar. Hur ska jag nånsin kunna älska mig själv om jag inte älskar dom som jag kommer ifrån?! 
Fast, sen kommer nästa "förbjudna" tanke, älskar dom mig egentligen?! 
Men spelar det nån roll??! Jag måste ju ändå, på nåt sätt, lära älska mig själv, bli snäll mot mig själv och inte döma mig själv så hårt, oavsett vad nån annan tycker om mig. Att inte se mig själv som misslyckad och värdelös... utan försöka ta till mig allt det där positiva som andra har sagt till mig istället om vem jag är. Det är bara så himla svårt att komma ihåg det positiva så du som läser detta och känner mig får gärna skriva en kommentar med lite positiva ord om hur just du ser på mig. Jag behöver det... och lovar att spara det på ett riktigt bra ställe! 



Kommentera

Publiceras ej