Imorgon är det sista träffen i stödgruppen. Vi är alla överens om att vi vill fortsätta men det är upp till RISE hur, om och när vi kan fortsätta. Annars kanske det blir så att vi ändå kommer att fortsätta träffas fast i egen regi. Imorgon kan vi nämligen byta e-post adresser och telefonnummer och då får vi en annan chans att kunna fixa nåt själv. Men det kanske redan finns nåt förslag. 

Imorgon är det tema Föräldraskap. Mitt eget alltså... vi har inga barn och det är min stora sorg och nåt som gör att jag känner mig riktigt misslyckad som kvinna! Men det är inget jag har pratat nåt djupare med utomstående eller nån psykolog/terapeut. Det känns som ett stort sår i mitt hjärta och det ska jag in i och rota runt bland imorgon! Vem vet vilka känslor som kommer fram då!!? 😱😭 Troligen är jag helt oförberedd på det som kommer upp också... därför valde jag idag att ringa till stödkvinnan och berätta just detta, att jag aldrig pratat om det och därför är det helt obearbetat. Shit, jag är bra på att stoppa undan mina känslor alltså! 
Hon tyckte också det var bra att jag ska träffa min psykolog på torsdag morgon för då kan hon ta tag i det direkt. 

Jag har gjort min hemläxa! Jag har gått emot min mammas vilja. En liten sak men ändå så jäkla jobbigt så att ni anar inte... Jag ringde inte henne idag på tiden som hon hade bestämt! Så hon ringde mig lite senare och undrade om jag hade "glömt mina stackars gamla föräldrar". Nä, det hade jag inte men jag hade inte tid att ringa just då! Fy vilken ångest!! Jag vill inte säga hur mycket och vad jag stoppade i mig men jag blev riktigt illamående efteråt. Fast det där med att kräkas är svårt numera, även om jag är riktigt illamående...
Låter kanske löjligt med att inte ringa ett telefonsamtal men jag är nöjd med att jag lyckades stå emot. Jag tror jag åt konstant från det att jag skulle ha ringt till dess att hon ringde, typ 45 minuter... och jag kunde inte tänka på nåt annat heller, tyvärr. 
Men detta är en start iaf!!

1 kommentarer

Anonym

14 Jun 2017 14:11

Kramiz starkt gjort

Kommentera

Publiceras ej