Igår var jag hos läkaren. 

Tufft att prata om mina tankar och samtidigt kände jag mig granskad och bedömd...
I alla fall blev det så att hon kommer att skicka en remiss till ätstörningsenheten på psyk samt att jag får en remiss till en psykolog med KBT-inriktning. Dock måste jag hitta den där psykologen själv eftersom det är fritt vårdval och min läkare fick inte rekommendera någon. 
Provtagning samt längd och vikt blev också taget. Bad undersköterskan att få slippa se min vikt och det var inga problem. Blodtrycket var normalt också. 
Så fort provsvaren är klara kommer remissen att gå iväg så är väl bara till att vänta nu. 
Hittade en psykolog igår som jag skickade iväg en förfrågan om hon har lång väntetid. Vill helst inte vänta flera månader precis...
Har du nåt tips så tar jag tacksamt emot det! Så länge det är i Skåne

Kommentera

Publiceras ej