Fullt upp i veckan som kommer! 
På onsdag är det dags för första behandlingen med EMDR. Är lite spänd inför detta. Ser framemot det och hoppas på att det ska hjälpa mig. Samtidigt är jag, som vanligt, orolig för sådant som jag inte vet nånting om... men jag är trygg med min nya psykolog och det känns bra. 
I fredags bestämde jag mig också för att tacka ja till att vara med i en studie om varför visa utvecklar ett självskadebeteende och andra inte. Kan det hjälpa någon som självklart vill jag ställa upp! 

Helgen har varit jobbig då det varit födelsedagsfirande inom familjen. Att vara med mina föräldrar ett helt dygn tar verkligen en massa energi. Får visserligen inte så många kommentarer när andra är i närheten men svårt ändå att slappna av och sänka garden. Men nu dröjer det ett tag tills vi måste umgås en hel helg igen! 

Blir mycket sång i veckan och det ger mig alltid energi. Några långa dagar på jobbet med bl a anhöriginformation imorgon kväll så behöver förbereda mig rent mentalt på detta. Vissa saker behöver man tänka på både en, två och tre gånger innan man bestämmer sig för att säga något. Men är inte vidare orolig för detta. Det fixar sig! 
Lustigt hur jag kan känna så olika. Att träffa anhöriga borde vara en tuff utmaning och borde framkalla lite ångest hos mig men nä, inte numera. Men att umgås med släkten är skittufft! Är jag konstig? Låter ju helknäppt egentligen....

Kommentera

Publiceras ej