Det är så jobbigt och frustrerande att jag glömmer saker, dubbelbokar mig, ja allt möjligt konstigt händer numera, sånt som jagaldrig gjort förut. Och det är skitjobbigt! 
Förut hade jag hela min kalender i huvudet, behövde egentligen inte kolla i den men hade en digital i min telefon. Nu funkar det inte längre. Och den digitala kalendern hjälper mig något men jag lyckas ändå glömma... min hjärna vill inte riktigt samarbeta med mig längre. Den är upptagen av annat. Jag visste att EMDR skulle bli jobbigt men detta var jag inte beredd på. Undrar om det kommer fler överraskningar??? 

Idag har jag beställt en "analog" kalender. Som jag kan skriva, färglägga och rita i, för att se om det kan hjälpa mitt kom-i-håg att bli bättre. Just det där med färger skulle kanske kunna funka tänker jag. 

Annars tänker jag att vila för hjärnan är det jag behöver just nu. Längesen som jag löste korsord eller sudoku, kanske skulle testa om det funkar. Det viktigaste är nog att jag inte skäller på mig själv för att det blivit så här för då blir det nog svårt att vända på det. Att jag är snäll mot mig själv och lär mig att jag duger alltid! 

Kommentera

Publiceras ej