Sen jag var på sminkkurs så har jag inte varit utan smink många dagar. Men fortfarande känner jag mig väldigt obekväm om någon kommenterar hur jag ser ut ffa då de menar just att jag sminkat mig. Eftersom jag har bytt jobb så får jag inte några kommentarer där eftersom de inte vet något annat än att jag använder smink. Men när jag träffar de som vet hur jag varit innan så kommer det nästan alltid en kommentar. Och jag är medveten om att det sker i all välmening men jag har så jäkla svårt att se mig själv som fin och snygg. Söt är inte ett ord jag heller använder om mig själv precis. Jag kan inte tänka dessa orden om mig själv ens! Min morfar använda alla dessa orden, och några till, om mig och jag har så svårt att ta orden till mig för det fanns ju en underliggande tanke när han kallade mig för fin eller söt....  Fy, nu blev jag illamående bara av att skriva om det!! 😱🤢

Kommentera

Publiceras ej